Видимість на дорозі сильно погіршується під час зливи, снігопаду, а особливо під час туману. Це не дає бачити орієнтири та змінює відтінки всіх кольорів, за винятком червоного. Іноді через туман нічого не вдасться розглянути на відстані п’яти метрів. Водіння в складних дорожніх умовах тримає водія у постійній напрузі, що дуже стомлює. Тому потрібно підготуватися до їзди в таких умовах.
водіння у дощ

Розберемося, як поводитися в умовах негоди і вночі. Почнемо зі швидкості руху. Всі знають, що вона має бути безпечною, але не всі можуть правильно визначити таку. Взагалі, безпечною є швидкість, коли водій здатний швидко зупинити свій автомобіль і уникнути зіткнення з перешкодою.
При різкому гальмуванні, зупинковий шлях повинен бути набагато меншим за зону видимості (не більше 40 метрів при видимості 150 метрів). Але на слизькій дорозі краще тримати дистанцію до наступного попереду автомобіля як мінімум втричі більше, ніж на сухому покритті. Тому що при швидкості в 60 км/год, на сухій дорозі зупинка дорівнює 40 м, на мокрій – 53 м, а на зледенілій – 88 м! Враховувати потрібно також погіршення видимості через туман, дощ, снігопад, темний час доби, а також перешкод, що загороджують огляд (будівель, насаджень, припаркованих машин).
водіння у міжсезоння

У міжсезоння трапляється запотівання стекол автомобіля. Це відбувається через різницю температур в салоні автомобіля і за його межами. Найкращий спосіб позбутися цього – включити обдування стекол сильним потоком теплого повітря. Інший варіант – обробити внутрішню поверхню скла спеціальною рідиною, зрозуміло, перед цим слід вимити та знежирити поверхню.

Перед виїздом з гаража водій, зобов’язаний перевірити працездатність освітлювальних приладів. Нагадаємо, що, згідно з ПДР, заборонено експлуатацію автомобіля з непрацюючою лівою фарою. Виходи: або чекати до ранку, або чіплятись на буксир, або викликати евакуатор. Так що як мінімум запасний комплект ламп у машині мати варто. Крім передніх фар, небезпеку становлять непрацюючі задні ліхтарі.водіння в туман

За даними статистики, близько 77% ДТП, що сталися в тумані, пов’язано з зіткненням з транспортом, що йде попереду. Таке відбувається через оптичний обман зору. А все тому, що в тумані предмети здаються вдвічі далі, ніж вони є насправді. На світлофорах у тумані теж не варто відволікатись, тому що туман спотворює кольори. Жовтий колір стає схожим на червоний, а зелений – на жовтий. Далеке світло фар не допоможе в тумані, воно тільки створить непрозору завісу перед автомобілем. А ось ближнє світло і протитуманки трохи врятують ситуацію. Під час зупинки позначте габарити авто, не вимикайте габаритні вогні або увімкніть сигнал аварійної зупинки.

Уповільнюватися на слизькій дорозі потрібно плавно, без різких рухів та ривків. Краще використовувати прийом, що називається «гальмування двигуном», або гальмувати хитками, кілька разів сильно натискаючи та відпускаючи педаль гальма. Дуже багато залежить від того, які автошини та в якому стані встановлені на авто. Пам’ятайте також про пішоходів, які можуть вискочити на дорогу. Особливо уважними треба бути у жовтні, листопаді місяці, коли у вечірню годину пік (17.30) уже темно, і люди поспішають із роботи.

Управління транспортним засобом у темний час доби ускладнюється через скорочення відстані, на якій проглядається дорога. Якщо видимість дороги менша за 300 м, то рух уже вважається небезпечним. Особливо погана видимість у сутінках, а фари здатні висвітлити лише невелику ділянку проїжджої частини. Час реакції водія зростає у 5 разів, тобто. потрібно більше часу, щоб зреагувати. А у зв’язку з частими та різкими змінами освітленості та яскравості, потрібна безперервна адаптація зору, і очі водія швидко втомлюються.

водіння вночі

Найнебезпечніша ситуація на нічній дорозі – це засліплення водія фарами. Різко погіршується зір, або може пропасти на деякий час. Правила свідчать, що в такій ситуації слід «не змінюючи смуги руху, знизити швидкість і зупинитися». Не можна змінювати напрямок руху, тому що ви не бачите куди з’їжджаєте, так що краще просто плавно загальмувати.

Отже, до керування автомобілем у поганих погодних умовах та в умовах недостатньої видимості необхідно готуватись ретельно. Перевірка освітлювальних приладів, запасні лампочки, обробка стекол: все це необхідно під час дощів, туманів тощо. Будьте уважні на дорозі!