уроки водіння взимкуРідко коли початок зими на календарі збігається із реально зимовими погодними умовами – снігом, морозом, ожеледицею. Саме в цей реально зимовий період водіння автомобіля стає ще більш відповідальним, караючи за невміння чи недбалість усіх учасників руху. Поспіх у водінні та нерозуміння поведінки автомобіля на слизькій дорозі можуть обернутися серйозними неприємностями. Саме через це багато водіїв намагаються уникнути водіння на зимовій дорозі, а інші, навпаки, намагаються навіть початкові уроки водіння проводити взимку. Існує думка, що якщо взимку навчився їздити, то звичайне водіння даватиметься дуже легко.

А сьогодні знову згадаємо деякі особливості зимового керування автомобілем:

  • Зимова дорога підступна. Навіть якщо вам здається, що дорога – це чистий асфальт, де можна гальмувати та розганятися як завжди, не поспішайте! На дорозі можуть зустрічатися ділянки темного намерзлого льоду, тому в будь-якому випадку зберігаємо плавність ходу.
  • Взимку гальмуємо завчасно. По-перше це дозволить зберегти безпечну дистанцію з автомобілем, що йде попереду, і своєчасно попередити задні авто.
  • Не допускаємо різких натискань на педаль гальма, при тривалому гальмуванні переходимо на знижену передачу, але при цьому обов’язково пригальмовуємо ногою – “стопи”, що загорілися, попередять задніх про ваше гальмування.
  • Жодних різких рухів кермом або педалями – це може спровокувати ковзання автомобіля. Пам’ятайте, занесення та знесення легше не допустити, ніж погасити.
  • Перевірте гальмівні властивості автомобіля в безпечних умовах, наприклад, скориставшись уроками водіння на зимовому полігоні. Сучасні системи стабілізації та гальмування можуть суттєво втручатися у процес керування автомобілем та можуть як суттєво полегшувати та виправляти помилки водія, так і навпаки зробити автомобіль неконтрольованим у ковзанні.
  • Не чіпайте гальмо, якщо задню вісь автомобіля почало заносити. Постарайтеся вирівняти автомобіль серією обертальних рухів кермом у бік замету. Для переднього приводу можна трохи додати газ, таким чином збільшуючи тягу на передніх колесах.
  • Пам’ятайте про основні принципи безпечного водіння – безпечна швидкість і безпечна дистанція. Безпечна дистанція має бути більшою за зупинний шлях. Через погану видимість шлях автомобіля за час реакції водія взимку може бути дуже великим. Гальмівний шлях також істотно збільшується і приблизно становить 8 секунд, що втричі більше, ніж при гальмуванні у звичайних умовах.
  • Пішохід та водій помічають один одного на проїжджій частині набагато пізніше. Пішохід – тепло одягнений, неповороткий та гірше чує. Автомобілісту гірше розглянути пішохода у снігопад, туман чи темний час доби.
  • Пам’ятаємо про приховані ділянки ожеледиці і намагаємося уникати їх або поводитися вкрай обережно. Такі ділянки утворюються в місцях частих гальмувань і розгонів (перед перехрестями, світлофорами, біля зупинок), а також за містом у місцях з рвучким вітром, розривах лісосмуг через вплив сили вітру.
  • Лопата, скребок та щітка для очищення автомобіля від снігу повинні обов’язково лежати у багажнику автомобіля.
  • При рушанні на слизькій дорозі краще вмикати підвищену передачу (другу), тоді автомобіль не забуксує.
  • Не користуємося ручним гальмом при тривалій зупинці на морозі – гальмівні колодки можуть примерзнути до гальмівних дисків або барабанів. Фіксуємо автомобіль на передачу.
  • Перед тим як залишити автомобіль, відкрийте двері та випустіть тепле повітря. Таким чином ви позбавитеся від намерзання скла за час стоянки авто.
  • Остерігайтеся на дорозі автомобілів із замерзлим склом, їх водії швидше за все тепло одягнені, а видимість у них обмежена. Це означає, що маневри таких авто можуть бути різкими та несподіваними.
  • Взимку їздимо лише на зимових шинах. Не допускаємо напівзаходи – надмірно зношені зимові колеса, зимові колеса тільки на ведучі колеса чи всесезонна гума! Всі ці напівзаходи та економ-варіанти можуть обернутися фатально на зимовій дорозі!

Бережіть себе!

Запрошуємо вас на уроки водіння на зимовому полігоні – Центр вдосконалення водіння у Києві “Інтенсив”