Навіть невелика швидкість їзди часом не здатна убезпечити автомобіль від заметів. Досвідченим водіям добре відомі дії, яких варто вдавати при втраті керування, вони добре відчувають авто. А ось початківцям часом складно вибратися із ситуацій, коли управління частково чи повністю втрачено. Важливо знати, що особливості управління передньо і задньопривідних автомобілів при заносі кардинально різні.

Передньопривідні авто

Передньопривідні авто – це ті, в яких обертаючий момент припадає на передню пару коліс. При занесенні водій передньопривідного автомобіля зобов’язаний направити кермо у бік занесення задньої осі, при цьому суттєво не зменшуючи швидкості. При великих і різких заносах потрібно додатково з поворотом рульового колеса збільшити паливну подачу, таким чином, провідні (передні) колеса витягатимуть машину із заносу. Якщо кермо буде викручено у бік заносу занадто пізно, це може викликати серію нових ковзань. Тому, щоб не розкачати автомобіль ще більш попереднього, руління має бути випереджаючим. Тобто водій повинен відчувати, що ось ось задня вісь зірветься в замет і до цього спрямовувати кермо у бік замету. Такі попереджувальні дії спрямують автомобіль потрібною траєкторією.

Задньопривідні авто

Машина з ведучими задніми колесами більш схильна до заметів задньої осі. На передню частину авто припадає основна вага – навантаження силового агрегату та коробки передач, а навантаження на задню частину значно менше – в результаті і зчеплення задніх коліс із дорогою слабше. Розглянемо все ж таки два варіанти.

Перший – зносить передню вісь. Вихід один – перекладаємо знесення передка в занесення задніх провідних коліс. Якщо авто занесло на швидкості, досить просто скинути поступово газ, але за умови, що в цей момент передні колеса сфокусовані на поворот, а авто все ж таки тримається на слизькій поверхні. Якщо швидкість невелика, то не намагайтеся справлятися зі зносом, налягаючи на гальма – можна лише посилити ситуацію. Коректніше смикнути ручник або коротко і різко натиснути на акселератор, це призведе до буксування провідних коліс. Але не переборщіть з оборотами, інакше авто може обернутися на 180 градусів. Можна спробувати і варіант зі зниженням передачі та різким відпусканням педалі зчеплення.

Варіант другий. Якщо багажник починає «випереджати» капот, не чекайте, доки авто занесе. Випередіть занос, спровокувавши його штучно. Якщо маневр не вдався, спробуйте припинити ковзання, що почалося, несподіваним поворотом керма в бік можливого занесення і відразу обсмикніть кермо назад, при цьому скидаючи газ. Кермо повертайте на місце відразу, не чекаючи результату маневру, інакше замість очікуваного балансування авто занесе повторно і під великим кутом.

Відпрацвання прийомів контраварійного водіння доступне на спеціальному майданчику для водіння.