Настав літній сезон, автомобілісти намагаються звільнитися раніше з роботи перед вихідними, щоб скоріше втекти з міста на дачу. Але іноді, простоявши в пробці, останні кілька десятків кілометрів до місця відпочинку доводиться їхати в передсвітанковому тумані. До цього додається втома водія, а разом ці фактори виливаються у небезпечну їзду.

Специфіка їзди під час туману полягає не в швидкості, а в акуратності.
Часом туман настільки обволікає дорогу, що не видно навіть капота, а це перша причина для зупинки з метою перечекати. Втратити кілька годин на дорозі краще, ніж витягувати машину з кювету. Не слід рухатися слідом за іншою машиною, тому що при найменшому віддаленні або повороті вона сховається з поля зору, тим більше якщо врахувати те, що водій провідної машини бачить не більше вашого перед собою. Якщо траса освітлена ліхтарями, вони можуть лише погіршити ваше положення, оскільки світло від них набуває вигляду величезної білої непроникної плями.

Порятунок від туману в його природних властивостях – він ніколи не огортає саму землю. Тому протитуманні фари зазвичай закріплюють на машині якомога нижче, завдяки їм можна висвітлити невелику ділянку перед машиною і погано їхати зі швидкістю 5-20 км/год в залежності від щільності опадів. У жодному разі не можна спрямовувати світло вгору – від цього промені розсіюються і ще більше зліплять водія. Світло треба спрямовувати на саму дорогу, зокрема у правий край, щоб вчасно помітити та запобігти падінню з траси на узбіччя. Притивотуманна фара не дуже хороша як додаткове освітлення, якщо використовувати її не за призначенням (коли немає туману), але світло від неї можна змінити, відрегулювавши кут нахилу.

Керуючи автомобілем під час туману, не потрібно дивитися прямо перед машиною, це загрожує швидкою втомою очей та подальшою втратою орієнтації у просторі. Під час руху краще триматись правої сторони дороги. Лобове скло повинне залишатися чистим, тому треба обов’язково включити двірники, якщо крапельки від туману осідають на ньому. Скло не гарантує хорошої видимості, оскільки теж розсіює світло, тому водій і бажано пасажири повинні висунути голови у бічні вікна, щоб реальніше оцінити ситуацію на дорозі. Якщо розрізняються краї дороги, треба їхати ними, і якщо місцевість дозволяє, то орієнтуватися на стовпи, дерева, кущі та ґрунт уздовж шляху.

У критичних випадках, коли навіть якщо ви виглянете з машини на вулицю, навколо не видно нічого, потрібно прочинити двері і, керуючи машиною однією рукою, просуватися пішки по краю дороги. У жодному разі не можна висовуватись на зустрічну смугу, оскільки фари зустрічного автомобіля можуть з’явитися безпосередньо перед вашим капотом, і уникнути зіткнення буде неможливо, оскільки це станеться за лічені секунди.

У тумані варто побоюватися будь-яких сторонніх джерел світла – наприклад, біле світло попереду може здатися світлом фар іншої машини, але може статися і так, що це ліхтар на ганку будинку або якесь інше джерело світла, яке може бути зовсім не на дорозі. Якщо з’являється червоне світло, це можуть бути і зовсім не габарити або стоп-сигнали машини, що попереду йде, а світлофор на залізничному переїзді, не оснащеному шлагбаумом, або ліхтар, що позначає дорожні роботи. Але навіть якщо це інший автомобіль, у тумані складно буде визначити, їде він чи стоїть на місці, у другому випадку доведеться вдатися до аварійного гальмування.

Поїздка в туман швидко втомлює очі водія та впливає на загальну втому. Якщо на добре освітленій трасі ще можна собі дозволити їхати трохи втомленим, то в тумані цей стан може виявитися вкрай небезпечним, адже в такій обстановці потрібно бути дуже уважним і спостерігати за кожною дрібницею. Якщо водій вирішив зробити перерву або зупинитися на відпочинок, то машину потрібно максимально притиснути праворуч, а габаритні ліхтарі залишити увімкненими.

Без світла їхати у тумані дуже небезпечно, хоча може здатися, що зі світлом ще гірше. У будь-якому випадку, якщо ваші світлові прилади не будуть використані як освітлення, вони послужать хорошим орієнтиром для зустрічних машин. Необхідно пам’ятати – під час туману обгін транспортного засобу, що передує, заборонений, навіть якщо видимість дозволяє охопити ділянку в кілька десятків метрів. А якщо машина потрапила в туман у світлий час доби, то фари не потрібно включати, щоб водія не засліпили промені, що розсіюються. Але підфарники обов’язково повинні працювати, щоб попередити інших учасників руху про ваше розташування на дорозі.