Ви застрягли, що робити?

Ранок! За віконцем, гарними пластівцями падає сніг. Краси!

Ви в піднесеному настрої виходите на стоянку, і розумієте, що не все так добре. Перед капотом вашої улюбленої ластівки, ранні снігоприбирачі (і коли тільки встигли) нагріли невелику кучугуру. “Дрібні гроші! Проїдемо». Ви сідаєте за кермо і після прогріву двигуна акуратно намагаєтесь витягнути машину із кучугури.

Машина потихеньку підминає колесами сніг, але це остаточно псує вам ранок. Ви застрягли!

Інша ситуація.

Вибравшись із друзями на рибалку, ви вирішили скоротити шлях і зрізати шматочок піщаним пляжем. Невеликий перебір із газом і машина, здіймаючи хвилі піску, безсило опустилася на черево.

Спокійно, не треба панікувати! Не все так погано як ви думаєте. Існує безліч способів, як допомогти вашому залізному коневі вибратися з полону.

Оцінюємо масштаб лиха.

Якщо ви смикнули кермом на слизькій трасі, і вас винесло на кілька метрів у снігову цілину, глибиною до пояса, то можна сміливо йти шукати трактор чи натовп міцних хлопців. Звичайний автомобіль із такої пастки самостійно вже не вибереться.

Якщо ви тільки в’їхали на непрохідну ділянку подивіться. Може, не варто безглуздо рватися вперед, а можна здати назад і спробувати проїхати іншим шляхом.

Коли ж до перемоги залишаються лічені сантиметри, а назад шляху немає (сніговий кучугур замкнув вас біля паркану) тоді можна поборотися.

Намагаємось вибратися.

Не намагайтеся тиснути газ у підлогу або «грати» зчепленням, сподіваючись, що все не так погано. Ви тільки посилите ситуацію.
Просто вперті, посадять машину ще сильніше. Особливо наполегливі можуть спалити накладки диска зчеплення, а найупертіші – у вигляді бонусу – можуть отримати заклинювання сателітів у диференціалі.

Газ має бути невеликим та плавним. За перших ознак пробуксовки тут же скидатися. Запам’ятайте – у педалі зчеплення лише два правильні положення. Цілком натиснута або повністю відпущена. Натискати та відпускати зчеплення потрібно без зупинок.

Відгрібайте зайвий сніг знизу автомобіля та перед колесами.

Спробуйте рушити на другій передачі. Крутний момент буде меншим, ймовірність зриву провідних коліс істотно знизиться.
Колеса обов’язково ставимо прямо – вони чинитимуть менше опору.

Намагаємося пустити автомобіль у розгойдування. Кидаємо автомобіль уперед, і коли він починає скочуватися назад, швидко перемикаємось на задню передачу. Потім те саме, але вперед. Цей метод потребує певного навички.

Якщо місця для розгойдування немає, то намагаємося покращити зчеплення колеса, що буксує, з дорогою.
Підкладаємо підручний матеріал. Дошки (обов’язково перевірте відсутність цвяхів), дрібно нарубані гілки. Дуже добре допомагає дрібний гравій або цегляна крихта. Підійде навіть скручений в безформний ком буксирувальний трос. Якщо не шкода, то можна використовувати внутрішні гумові килимки.

Ще варіант – посилити зчеплення колеса з поверхнею, натиснути на крило з боку колеса, що буксує. Для цього вам потрібний помічник.

Передній привід.
Якщо ви сіли не просто передні колеса, а досить далеко заїхали в непрохідну ділянку (тобто ззаду не набагато краще, ніж спереду) рухатися потрібно вперед.
У разі руху задом ви ризикуєте сісти остаточно. Перед початком руху прикиньте, може бути можливість розвернутися і виїхати назад.

Акуратно даючи газ, крутіть кермом на всі боки. Провідні колеса знайдуть опору на бортах колії.

Розвантажте задню частину автомобіля. Багажник, задні сидіння і попросіть сісти когось попереду.

Задній привід.
Рухаємось тільки прямо! На відміну від переднього приводу, у даного автомобіля ведені колеса – задні і не повертаються.

Зате задньопривідний автомобіль має кілька маленьких бонусів. Щоправда, вони дуже малі, але їх теж варто брати до уваги. Завантажте заднє сидіння та багажник. Чим завгодно. Як показує практика, це зробити легше, ніж розвантажити їх.

Ледве затягніть ручник. Гальма притримають колесо, що буксує. Головне не переборщите.

На задньопривідному автомобілі вибираємося задом. Якщо їхати вперед, то він може сісти ще сильніше.

Сподіваюся, що ці нехитрі способи допоможуть вибратися вам із кучугури чи піщаної пастки. Але краще туди взагалі не потрапляти.

ли песчаной ловушки. Но лучше туда не попадать вообще.